Pasidalinti

Ar jūsų skundas susijęs su preke arba paslauga, kurią pirkote internetu?

Europos Sąjungoje daug dėmesio skiriama vartotojų teisių apsaugai, tačiau vartotojai vis dar susiduria su problemomis dėl jų patirtų nuostolių atlyginimo, ypač jei prekes ar paslaugas įsigijo kitoje ES šalyje. Vartotojai, perkantys internetu, privalo turėti galimybę internetu spręsti ir ginčus, kilusius, pavyzdžiui dėl to, kad pardavėjas nenori taisyti sugedusio kompiuterio, kuriam dar taikoma teisinė garantija arba kai kelionių agentas negrąžina pinigų už neįvykusias atostogas. Dabar tokios bylos nagrinėjamos greitai ir nebrangiai, nesikreipiant į teismą.

KAIP PROCEDŪRA VEIKIA?

Ar jūsų skundas susijęs su preke arba paslauga, kurią pirkote internetu? Jei taip, galite pateikti skundą naudodamasis šia svetaine: ec.europa.eu/consumers . Turėsite pasirinkti skundą nagrinėsiančią ginčų sprendimo įstaigą. Dėl jos turite susitarti su kita su skundu susijusia šalimi.

Kiekviena ginčų sprendimo įstaiga yra nustačiusi savo darbo tvarkos taisykles. Paprastai jos procedūros yra paprastesnės, greitesnės ir pigesnės negu kreipimasis į teismą. Ginčų sprendimo įstaigos ES.

Visą procedūrą galite atlikti internetu. Ją sudaro 4 pagrindiniai etapai:

1 Skundo pateikimas.
2 Susitarimas dėl ginčų sprendimo įstaigos.
3 Skundo nagrinėjimas ginčų sprendimo įstaigoje.
4 Išvada ir tvarkymo baigimas